További tippek, receptek

Hogyan nyaralj egészségesen? 4+1 tipp tőlünk!

Nézzünk szembe a szomorú ténnyel: gasztroforradalom ide vagy oda, a Balatonon vagy más üdülőhelyen nagyrészt még mindig a lángos-sült krumpli-sült hal-ócska gyros tengelyen mozog a büfék kínálata (vannak kivételek, tudom, de még mindig nem elég). Ráadásul ha még a kalóriákkal nem is foglalkozunk, akkor is rettenetes, hogy a 7-800 Ft-os sajtos-tejfölös lángoson 1 evőkanál tejfölt (frissfölt) maszatolnak szét, majd teleküldik a legócskább, műanyag sajttal.

Ezt 1-2 nap után nagyon meg lehet unni, és ekkor jön a kérdés, hogy akkor mit is kéne tenni, hogy a nyaralásról ne 2-3 kilóval nehezebben térjünk haza? A kulcsszó az előre gondolkodás 🙂 Nem kell nagy dolgokra gondolni, itt van pár tipp tőlünk nektek!

forrás: www.pexels.com

1. Válassz olyan szálláshelyet, ahol van konyha (vagy legalább hűtő).

Oké-oké, tudom, nyaralni azért mész, hogy pihenj, és nem azért, hogy nyaralás alatt is folyton főzz, de ilyenkor jönnek képbe azok a kaják, amik tényleg megvannak 20 perc alatt, és tudod, hogy mi van bennük, egészségesek és persze finomak is (bulgursaláta, natúr csirkemell, tésztakaják stb.). Ha pedig csak hűtő van, azt meg telepakolhatod mindenféle salátának valóval (feta sajt, olívabogyó, friss zöldségek, tonhalkonzerv (ehhez hűtő sem kell), joghurt…).

Vagy pedig készülj előre pár lefagyasztható/sokáig elálló fogással (sült húsok, bolognai mártás), ami persze a nyaralás előtt igényel némi időt/szervezést, viszont cserébe a nyaralás alatt tényleg minimális főzéssel megúszhatod a dolgot:)

A mi tippünk: vigyél a strandra hűtőtáskában köretet, salátát, és egy sült hallal máris megvan a tökéletes ebéd! És nem kenyeret vagy fonnyadt büfés salit eszel mellé…

Forrás: www.pexels.com

2. Fedezd fel a környékbeli piacot!

Egyre több helyen van termelői piac, ahol szuperjó és különleges dolgokat lehet kapni: házi sajtok, termelői, igazi zöldségek,vagy ha szerencséd van, jó minőségű pékárut is lehet kapni…tankolj fel jól, és máris megvan az egészséges reggelid és vacsorád egész hétre.

Ha piac nincs is, nézd meg, hol, van a közelben nagyobb bolt, szupermarket, ahol be tudsz vásárolni egy teljes értékű reggelihez.

+1 ötlet: ha reggelire is az édeset szereted, a Mendula mogyorókrémet neked találták ki! Csak prémium minőségű törökmogyoró, méz és kakaópor van benne, semmi egyéb turpisság. És hűtő sem kell neki 🙂 Ha csak a nyaraláson jut eszedbe, hogy nem vittél magaddal, rendeld meg a webshopon keresztül, és 2 nap múlva nálad is van!

forrás: www.mendula.hu

3. Ne felejtsd otthon az edzőcipőd!

Na igen, ez alap: akárhova is mész, legalább az edzőcipődet pakold be! Sportolni bárhol lehet, tényleg. És nem csak a futásra gondolunk!! Röplabdázz a strandon, ússz egyet a vízben, végezz saját testsúlyos gyakorlatokat (fekvőtámasz, guggolások, kitörések, plank, lépcsőzés stb.), ugrálókötelezz, focizz a gyerekekkel, bicajozz, bármit, csak ne punnyadj egész nap. Hidd el, sokkal jobban fogod magad érezni, ha nem csak a hőségtől izzadsz!

A gyakorlat szuperül edzi a teljes core izomzatot és a vállakat 🙂 forrás: www.pexels.com

4. Készülj egészséges nasival!

Na ki az, aki kibírja a napot nassolás nélkül? Nem látom a kezeket a magasban…Nem végeztünk reprezentatív felmérést, de szerintünk az emberek kb. 95%-a imádja az édességet. De azt is mindenki kívülről fújja, hogy a fehér liszt és a cukor minden baj okozója…akkor mi legyen? Válassz olyan egészséges édességeket, amelyek nem emelik hirtelen a magasba a vércukor szinted, nincs bennük hozzáadott cukor, tele vannak rosttal, fehérjével, vitaminokkal…hogy ilyen nincs? De van: a Mendula superfood barok pont megfelelnek ezeknek a feltételeknek, és zseniálisan finomak! Már 6 ízben kóstolhatod őket, szóval egy hét alatt se fogsz rájuk unni. Ne felejts feltankolni belőlük a nyaralásod előtt!

Forrás: mendula.hu

5. Pihenj!

Ennek a fontosságát se lehet eléggé hangsúlyozni: aludni muszáj. Nem luxus, nem kiváltság, hanem élettanilag alapvető fontosságú, és a kutatások szerint a kevés alvás hizlal is. Bár sajnos nem lehet vele előre feltankolni egy nyaralás alatt, hogy aztán a későbbiekben kevesebb alvással is beérd, azért megérzed, ha egy hétig minden nap rendesen kialszod magad, és esetleg egy-egy délutáni szunyókálást is beiktatsz:)

Kapcsolódó bejegyzések

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.