Bejelentkezés

elrejt
Készíts egy fiókot

Kosár

elrejt
HA BÁRMI KÉRDÉSED LENNE, AKKOR ÍRJ NEKÜNK: INFO@MENDULA.HU

Futás

Legyen szó rövidebb kocogásról, vagy maratoni felkészülésről, nem szabad figyelmen kívül hagynod a tested jelzéseit. Fel kell töltened a raktáraidat mielőtt mozogni kezdesz. Nem csak a közérzeted vagy az erőd miatt, hanem a regeneráció és az izomfejlődés miatt is. Ez utóbbi elősegítésére a regenerációs szakaszban fontos szerep jut az elfogyasztott tápláléknak. Csak így mehetsz biztosra, hogy az erőfeszítésed nem vész kárba, nem hiába izzadtál.

Mindenkinek másképp reagál a szervezete a szénhidrátra, a zsírokra, vagy a fehérjére, de amit biztosan lehet tudni az az, hogy mit ne (t)egyél!

  • Ne egyél nehéz, zsíros, fűszeres, nehezen emészthető kaját a terhelést megelőző 4 órában
  • Ne tele hassal kezdj edzeni
  • Ne egyél túl sok szénhidrátot edzés előtt és közben

És vannak olyan alapszabályok is, amit minden távon be kell tartanod, hogy a maximumot hozd ki magadból.

  • Sport előtt egy órával igyál 750-1000 ml folyadékot, lehetőleg vizet.
  • Edzés előtt 1 órával lehetőleg már ne egyél semmit
  • 15 percenként pótold a folyadékot
  • Mozgás előtt és után is legyen egy közepes vagy egy magas fehérjetartalmú étkezés. Itt nem kell semmi különösre gondolni (hús, tej, sajt, joghurt).
  • Ne úgy kezdj mozogni, hogy éhezel, legyenek tartalékaid!
  • Csakis adalékanyagoktól és tartósítószerektől mentes, jó minőségű élelmiszert fogyassz!!!

Rövid táv

1 óra vagy kevesebb
  • Fókusz: Folyadékpótlás
  • Mit egyél előtte: Semmi különöset. Normál, napi ötszöri táplálkozás mellett (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora) vannak tartalékaid, bírni fogod.
  • Mit igyál közben: Vizet
  • Mit egyél közben: Többnyire ennyi tartalékunk mindig van, de ha nagyon leesne a vércukrod, egy banán vagy egy Superfood bar bőven elég.
  • Mit egyél utána: Ha tudsz, akkor bármilyen húst salátával, ha nem, akkor egy Power Bites Protein szeletet.
  • Rövid táv
  • Közép táv
  • Hosszú táv
Do NOT follow this link or you will be banned from the site! Scroll To Top
Oldalunkon a jobb működés érdekében "sütiket" használunk. Az oldal használatával ehhez hozzájárulsz.