Csokis, Ebéd vagy vacsora ötletek, Egészséges reggeli, Gyerekeknek, Gyors, Magvajas édességek, Mentes sütik, Vegán

Batáta palacsinta – egészséges reggeli

Nekem (is, mint minden anyának) folyamatos kihívás, hogy mit adjak a gyereknek reggelire, esetleg egészséges nasiként, amit szívesen meg is eszik. A zabkása szerencsére nálunk is jolly joker, imádja mindkét gyerek, de azért van, hogy ráunnak, van hogy nincs itthon hozzá minden hozzávaló. Ez a 3 összetevős palacsinta nagy kedvenc mindenkinél, ha este előre kitalálom, hogy ez lesz az egészséges reggeli, és megfőzöm és pürésítem a batátát, reggel csak a másik 2 hozzávalóval kell összekeverni és sütni, így még egy hétköznapi rohanós reggelbe is belefér. Mehet rá egy kis mogyorókrém és gyümölcs, és kész is. Tudtátok, hogy az édesburgonyának magas a C-, B2-, B6-, valamint E-vitamin tartalma, gazdag olyan ásványi anyagokban mint kálium, a réz és a mangán, alacsony a zsír- és koleszterintartalma és neve ellenére cukorbetegek is fogyaszthatják? Igazi superfood!

Hozzávalók (kb. 6 darabhoz):
240 g édesburgonya
2 tojás
1 ek Mendula mandulavaj
opcionális: vanília, fahéj
A tetejére: Mendula mogyorókrém

Az édesburgonyát hámozzuk, majd kockákra vágva puhára főzzük. Pürésítjük (én botmixerrel szoktam, de villával is elég), és így be is rakhatjuk a hűtőbe lezárt dobozban, ha épp nem tudjuk azonnal megsütni. Egyébként pedig megvárjuk, míg langyosra hűl a batáta, hozzáadjuk a tojást. a mandulavajat, és a választott ízesítőket. Serpenyőbe némi zsiradékot (vaj, olaj) teszünk, és kb. 1-2 evőkanálnyi adagonként kisütjük.

Ez tényleg telitalálat! Meg van az egészséges reggeli a gyerekeknek és még ehető is! 🙂

Kapcsolódó bejegyzések

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.